.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Okula Gitmek İstemeyen Çocuk İçin Öneriler Nelerdir?




İlkokul birinci sınıflar için okul zamanı… Nereden mi biliyorum yeğenimden. Artık 6 yaşında ve birinci sınıfa yeterliliği öngörüldüğünden artık bu dönem birinci sınıfa başlaması gerekiyor. Fakat benim gibi inatçı olan yeğenim, birinci sınıfa başlamayı reddediyor. Dün okula gitmek istemeyen yeğenime neden okula gitmek istemediğini sorduğumda korktuğunu söyledi. Neden korktuğunu sorduğumda annesi ile babasını özlemekten ve yalnız kalmaktan korktuğunu söyledi. Bu yaşlarda her birimizin korkusu, terk edilmek, yalnız kalmak, anne ve babamızın bizi bırakıp gitmesi oluyor. Okul demek çocuk için ayrılığın başlangıcı oluyor. Aile ile sıkı bağ kuran çocuklar anne babadan ayrılmak istemiyor. Peki bu dönemlerde okula gitmek istemeyen çocuklar için neler yapabiliriz; hep beraber inceleyelim istedim…

Siz de okula gitmek istemeyen çocuk için öneriler, okula gitmek istemeyen çocuk için ne yapmalı, okula gitmek istemeyen çocuğa nasıl davranmalı gibi konularda araştırma yapıyorsanız cevabınız bu makalede yer alacaktır diye umuyorum:

1.    Okulun bir mecburiyet değil, bir ihtiyaç olduğunu çocuğunuza anlatın.

Okula gitmenin bir mecburiyet olmasından çok ihtiyaç olmasından çocuğunuza bahsettiğinizde çocuk kendini okula mecbur hissetmeyecek aksine onun bir gereklilik olduğu konusunda ikna olabilecektir. Örneğin, şuan ben sana kitap okuyorum ya hani, okula gidersen sen ben olmadan bu kitapları okuyup anlaya bileceksin. Hatta sen bana kitap okuyabilirsin ve ben mutlu olurum gibi cümleler çocuğunuza bunun bir ihtiyaç olduğunu hatırlatabilecektir.

2.    Okul hakkında merak uyandırmaya çalışın.

Çocuklar meraklı varlıklardır. Merak onları cezbeden bir duygudur. Okulda olanlar hakkında meraklanmasını sağlamak, aynı merakı ve heyecanı onlarla beraber yaşadığınızı belirtirseniz çocuğun okul hakkında merak duygusunu harekete geçirebilirsiniz.

3.    Kendi okul yaşantınızdan ya da okul yaşantınızın günlük hayatınıza olumlu etkilerinden bahsedin.

Ben de önceden senin gibi okula giderken korku duygusu yaşıyordum bu çok normal bir duygu ama okula gittikten sonra okulu çok sevdim. Çünkü bir sürü arkadaşım oldu, onlardan güzel oyunlar öğrendim, öğretmenim beni çok severdi. Bana okuma yazmayı öğretti, bak ben de sana şuan kitap okuyabiliyorum sen de ileride çocuklarına kitap okuyabilirsin ne güzel değil mi gibi cümlelerle kendi yaşantınızdaki okul yaşamının size etkilerinden bahsedin.

4.    Ona okula gitmek istemeyen finonun hikâyesini anlatın. Okula gitmek istemeyen yeğenimin kaygılarından yola çıkarak yazdığım okula gitmek istemeyen köpekçik hikayesini çocuğunuzun kaygı ve korkularına uyarlayarak ona anlatabilirsiniz. Kendim yazmış olduğum okula gitmek istemeyen köpekçik hikayesini okumak için bubağlantıya tıklayabilirsiniz. 

5.    Çocuğunuza çok sevdiği karakterlerden yola çıkarak korkmaması gerektiğini ya da başarılı bir öğrenci olabileceğini anlatın.

Aslında okulun çok güzel bir yer olduğunu, senin çok sevdiğin kahramanın da okula gitmeyi çok sevdiğini biliyor muydun? Gibi cümlelerle rol model olarak beğendiği kahramanların da okulu çok sevdiğine dair cümleler kurun. Yada Einstein gibi dâhilerinde okula gitmeyi sevmediğini ama sonradan okulunu ve öğretmenini çok sevdiği için çok başarılı olduğunu anlatın.



6.    Okula gitmezsen sana ceza veririm gibi cümleler kurmayın, ödevi bir tehdit unsuru yapmaktan çıkarın.

Yukarıda da bahsettiğim gibi, okulu çocuk bir gereklilik olarak görmeli. Okula gitmek istemiyorsan diye çocukla restleşmemeli, tehdit edilmemeli… Ödev gibi okulla ilgili durumları çocukları cezalandırmak için kullanmamalı.

7.    Okulda güvende olduğunu hissettirin.

Okulda iken onun güvende olduğunu hissettirecek cümleler kurun. Öğretmeni tarafınca sevildiğine, yalnız bırakılmayacağına, arkadaşlarının onu sevdiğine ve yalnız bırakmayacağına, okulda onun için bir tehdit unsuru olmadığını güvende olduğunu hissettirin.

8.    Okulda neler yaptığını, o okuldayken sizin neler yaptığınızdan bahsedin.

Onun okulda iken hangi arkadaşı ile daha çok vakit geçirdiğinden, okulda hangi etkinlikleri yaptıklarından ve hangi etkinlikleri sevdiğinden söz edin.

9.    Okula gitmediği zamanlarda arkadaşlarının okulda olduğunu anlatın.

Ona okula gitmediğinde evde daha çok sıkılacağını okula gittiği taktirde sosyalleşeceğini, birçok arkadaşı olacağını, onlarla güzel vakitler geçirebileceğini, hatta öğretmeninin ve arkadaşlarının onunda orada olmasını çok istediklerini anlatmaya çalışın.

10.  Ona okula gideceği zamanlar ödüllendirin.

Çocuğunuz okula gittiği zamanlar veya okul çıkışlarında onu küçük ödüllerle ödüllendirin. Ödül onun bir nevi koşullanmasını sağlayacaktır.

  

Okula Gitmek İstemeyen Çocuk İçin Öneriler Nelerdir? Okula Gitmek İstemeyen Çocuk İçin Öneriler Nelerdir? Reviewed by ozgun bilge on Eylül 25, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.