.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

İçinde Eylül Geçen En Güzel 9 Şarkı

 


Eylül geldi çattı. Sonbaharın giriş müziği olan bu eylül ayında, insan daha fazla yalnız kalıp kendini dinlemek istiyor. Sizi bilmiyorum ama ben daha fazla şarkılara düşüyorum. Tek başına takılırken, geçmişi sorgulamayı ve geleceğe dönük düşüncelerle kendimi baş başa bırakıyorum. Eylül ayı deyince aklıma sonbahar, melankoli, slow şarkılar, kurumuş yapraklar, bisiklet sürmek, kahve içmek geliyor hafif hafif rüzgar esen balkonda. Bu makalede içinde eylül geçen en güzel şarkıları sizler için derleme fikri geldi içimden, umarım severek okursunuz.

1.    Emre Aydın- Eylül

Emre aydın’ı sevmeyen var mıdır? Resmen ayrılık acılarını perçinleyen şarkıları, sevgilinin saçlarında zamanı yok eden anları, sevgilinin arkasından yokluğu en güzel anlatan adamlardan biri Emre Aydın. Eylül denilince akla gelen en güzel şarkılardan biri de Eylül adlı şarkısı. Tertemiz, güzel bir şarkı. “Eylül geldi sonra, bir anda. Sensiz oldum, siyah oldum. Hem yandım hem kayboldum” sözleri ile eylül ayında uzaklara bakıp bir iç geçirmek bir nebze iyi gelebilir.

2.    İncesaz- Eylül

Sözsüz enstrümental müzikle kendinizi huzurun kollarına bırakmak istiyorsanız incesazdan eylül sizler için en mantıklı seçenek olacaktır. Ben de bu yazıyı yazarken bu müziğin eşliğinde size bu makaleyi yazıyor olacağım. Hem size huzur veren tınılar eşliğinde hafif esen bir rüzgârda bu müzikle kahvenizi yudumlarken kitabınızı rahatça okuyabilirsiniz.

3.    Suavi- Eylül

Oturup düşünürken darbelerin tozunu dinleyebileceğiniz bir şarkı Suavi’den Eylül. Daha çok acıyı işleyen bu şarkı ile suavinin o eşsiz sesi ile eylül ayında farklı bir deneyimleme yaşabilirsiniz. “eylül geçmiş kapımızdan, süpürmüş kalıntılarını ışıkların” sözleri ile siz de eylül ayını kapınızdan geçirebilir huzurlu bir eylül ayında suavinin huzurlu sesinden eylül şarkısını dinleyebilirsiniz.

4.    Keremcem- Eylül

En sevdiğim eylül şarkılarından biridir Keremcem’den Eylül. Sevgiliye seslenir, “Eylül’ün ortasında yak beni yağmur öncesi” der ve ekler. “Kırmızılar içinde güller kıskanır seni”. Ne kadar naif değil mi, bir sevgiliyi kırmızı güle benzetmek hatta kırmızıların içinde bile güllerin bile sevgiliyi kıskandığını söylemek… Bu şarkı beni benden alır :)

5.    Bülent Ortaçgil- Eylül Akşamı

Çoğu kişinin Mehmet Günsür ile Belçim Bilgin’in oynadığı Aşk Tesadüfleri Sever filminde tanıdığı bu şarkı aslında çok eski bir şarkıdır. Eylül Akşamı çaresiz bir sevgilinin “belki benim param döne dolaşa senin cebine girmiştir” umudunu taşımaktadır. Yollarının bir Eylül akşamı kesişmesi umudu taşıyan herkesin mutlaka bu şarkıda kesişmesi dileğiyle en sağlam eylül akşamı tavsiyesi olarak 5. Numaraya bu şarkıyı bırakıyorum :)




6.    Alpay- Eylül’de Gel

Diğer bir Eylül şarkımız ise Alpay’dan. Aşk Oyunu diye bir dizi vardı hatırlar mısınız bilmiyorum. İlk o dizi sayesinde tanımıştım Alpay’ı. Ne çok geç tanımışım demiştim. Fabrika kızı ve Eylül’de gel şarkısını o dizi sayesinde tanıyıp sevmiştim. Ne zaman Eylül ayı gelse Eylül’de gel şarkısının sözleri dolanır dilime. “Yapraklar solarken, adını anarken… Bekletme ne olur, gelmek zamanı gel. Yok, gitme, gel. Eylül’de gel.” Özellikle gitmek zamanı gel sözü benden beni alır. Ağaçların sevinçten konfeti gibi yaprak döktüğü eylüller yaşamanız dileği ile 6. Numaraya Alpay’dan Eylül’de gel şarkısını bıraktım :)

7.    Ece Mumay- Eylül

Âşık olmaktan korkan,yalnız kalmaktan korkan, sonbaharda terkedilmekten korkanlar için güzel sonbahar alternatif şarkılarından birisi de Ece Mumay’dan Eylül. Güzel hafif hareketli bu şarkıda şarkıcımız “gözlerin saçların donatılmış hüsranla, gitme kal bu eylül yanımda” diyerek eylül ayının sempatik şarkılarından birine imza atıyor :) Şarkıları tanıtırken radyo spikeri olanlarda bugün diye kendimi eleştirmekten de alamıyorum sevgili okur. J

 

8.    Pilli Bebek Cem Kısmet- Eylül Akşamı

Eylül akşamında yaprak çıtırtılarıyla yürürken dinleyeceğiniz başka bir şarkı da Pilli Bebek Eylül Akşamı Şarkısı. Müziği ile huzur veren, yorgunluğunuzu gideren şarkıda tuhaf bir huzur bulacağınızı düşünüyorum. Sanatçının ses tonu da zaten sizi rahatlatacak bir ses tonu olduğunu düşünüyorum.

 

9.    Gitarcı- Bu Eylül Akşamında

Göktan, Linet gibi şarkının alternatif söyleyenleri olsa da benim nedense favorim Gitarcı’dan dinlemek. Bu şarkıyı o kadar çok seviyorum ki. Belli aralıklarla aklıma geldikçe dinlerim. Sözleri beni benden alan bu şarkıyı en sona bırakmak istedim. Hiç dinlediniz mi bilmiyorum ama eylül ayında içinde eylül geçen en iyi şarkılardan biri olduğunu düşüyorum.

 

Eylül ayında dinleyebileceğiniz içinde eylül ismi geçen şarkıları sizler için derledik. Umarım seversiniz… :)

İçinde Eylül Geçen En Güzel 9 Şarkı İçinde Eylül Geçen En Güzel 9 Şarkı Reviewed by ozgun bilge on Eylül 07, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.