.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

İncirli Peynirli Sonbahar Salatası

 




Blogumda çok az tarife yer veriyorum. Çünkü genelde kendi denediğim tarifleri paylaşmayı seviyorum. Bugün müthiş bir sonbahar salatası denedim. Hazır Pazar tezgahlarında incirlerde varken belki sizlerde denemek istersiniz diye düşündüm. Ben yaptığım salatada yeşillik olarak roka, tere, maydanoz kullanacağım fakat sizler istediğiniz akdeniz yeşilliklerini deneyebilirsiniz.

 

Öncelikle İncirli sonbahar salatasının malzemelerine geçiyorum izninizle:

Bir tutam roka

Bir tutam tere (yani ailede kaç kişi yiyeceğinize göre göz kararı ayarlayabilesiniz diye net bir tutar vermiyorum)

Bir tutam maydonoz

4 veya 5 adet (yine salatayı kaç kişinin yiyeceğine veya incir sevip sevmediğinize göre ayarlayabilirsiniz)

Salatalık

5-6 yaprak marul

Lor ada tulum peyniri

Ceviz

Zeytinyağı

Limon suyu

Nar ekşisi

sirke

Arzu ederseniz bir miktar tuz (benim kullandığım peynir biraz tuzlu olduğu için ben gerek görmedim)

 

Yapılışına gelince

Tere, roka, madonoz gibi yeşilliklerimizi bolca doğrayalım. İsterseniz reyhan, fesleğen gibi damak tadınıza hitap eden yeşilliklerde deneyebilirsiniz. Daha sonra marullarımızı doğrayalım. Salatalıklarımızı da doğradıktan sonra incirlerimizi de 5er yada 6şarlı olarak kafasını kestikten sonra doğrayalım. Üzerine lor peyniri ya da tulum peynirini serpiştirelim. Önceden ufalamış olduğumuz ceviz içlerini salatamıza ekleyelim. Son olarak küçük bir kapta zeytinyağı, sirke, nar ekşisi ve limon suyu sosumuzu hazırlayalım. Miktarlarınızı hangisini daha çok sevdiğinize göre ayarlayabilirsiniz. Ve son olarak sosumuzu salatamızın üzerine ilave edip servise hazırlayalım. İncirli sonbahar salatamız hazır afiyet olsun. Arzu ettiğiniz taktirde üzerine bir miktar tuz yapabilirsiniz ama ben kullanmadım. Afiyet bal şeker olsun :)


İncirli Peynirli Sonbahar Salatası İncirli Peynirli Sonbahar Salatası Reviewed by ozgun bilge on Eylül 25, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.