.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Arife mi Arefe mi? Arife Nedir? Yapılan ibadetler Nelerdir?

Arefe mi Arife mi? Arife ne demek? Arife günü yapılacak ibadetler neler? Bu makalede Arife hakkında bilgi vermeye çalışacağız.

 

Kimi Arefe diyor kimi Arife… Nedir bu işin aslı? TDK’ya göre kelimenin doğrusu Arife, arefe değil. TDK’nın belirttiği açıklamaya göre, arife öngün demek. Yani öngün, Belirli bir günün veya bir olayın bir önceki günü veya ona yakın günlerine arife denilmektedir. Cümle içinde kullanırsak, “Arife günü sevdiklerimizin mezarlarını ziyaret etmek son derece hüzün verici ama anlamlı bir davranıştır.”

Dilimize ve kültürümüze yerleşen anlamına bakıldığında arife asıl olarak Kurban bayramından bir önceki güne verilen isimdir lakin kültürümüzde ramazan, kurban bayramı fark etmiyor bütün dini bayramlardan önceki güne arife günü denilmektedir. Bunun nedeni Kurban bayramından önceki günün Arafat dağına çıkılması olabileceği söylenegelmektedir. Bu nedenle ramazan bayramından önceki gün arife günü değildir. Yine de bizler bayram müjdesi gün olarak ramazan bayramından önceki güne de arife diyor, arife gününü kutsal sayıyor. Hz. Muhammed’in arife günü için En hayırlı, kabulü şayan olan dua Arife günü yapılan duadır sözünden dolayı bu günde yapılan duanın önemi ön plana çıkmaktadır.

 

Aynı zamanda arife günü oruç tutmak ve 1001 ihlas suresi okumanın oldukça sevap olduğu belirtilirken, bu gün günaha girmemeye oldukça özen gösterilmelidir. Bolca dua ve istiğfar edilmesi gereken bir gün olan arife gününde bolca Kuran’ı Kerim okumak gerekmektedir. Özellikle ihlas suresini (Kul hüvellâhü ehad, Allâhüssame, Lem yelid ve lem yûled, Ve lem yekün lehû küfüven ehad) binbir kere okumak oldukça faziliyetli olarak belirtilmektedir.

 

Arifeyi gösterip bayramı yaşatmamak ne demek?

 

Özellikle Arife denilince aklıma her seferinde dilimizde bulunan bir deyim olan Arifeyi gösterip bayramı yaşatmamak deyimi gelir. Bu deyim bana o kadar manalı gelir ki, çokça kullanırım. Arife içerisinde bayram gibi güzel bir günün gelişini müjdeleyen bir gün olduğu için insan umutla dolar. Taa ki siz arifeyi yaşayıp bayrama kavuşacağınızı umut ederken, bir şeyler ters gider ve bayramı yaşayamayabilirsiniz. Ya da bayramınız zehir olabilir, size bu durumu zehir eden insanlar olabilir. Tam da buna benzemiyor mu hayat? Tam umut ettiğiniz anda hevesiniz kursağınızda kaldığında hissettiğiniz duyguyu tam ifade eden bir deyim değil mi?

“Yine arifeyi gösterip bayramı yaşatmadın…” Bu nasıl ince bir anlatıştır, nasıl halkın içinden kopup gelen bir cümledir… Allah her daim arifeyi göstersin, bayramını yaşatsın sevgili okur.


Arife mi Arefe mi? Arife Nedir? Yapılan ibadetler Nelerdir? Arife mi Arefe mi? Arife Nedir? Yapılan ibadetler Nelerdir? Reviewed by ozgun bilge on Mayıs 23, 2020 Rating: 5

4 yorum:

  1. Ben arefe günü diye biliyordum bak. Kurban Bayramından bir gün öncesi için arife dendiğini ise Nihat Hatipoğlu'nu izlerken o söylemişti oradan biliyorum. Arifeyi gösterip bayramı yaşatmadın sözünü ilk defa duydum. Anlamları farklı olabilir ama bana bu deyim ölümü gösterip sıtmaya razı etmek deyimini hatırlattı. Bu arada bu kadar okunma sayısına ulaşmanın bir formülü var mı? Sır değilse öğrenebilir miyim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim de ağız alışkanlığı olmuş ben de hep arefe diyordum sanırım büyük ünlü uyumuna uydurma çabamdan kaynaklı olabilir. :) Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek deyimi daha çok en kötüsünü yaşatıp, bir tık daha iyi olan bir durumu kabullendirmeye yönelik bir deyim.. ama arifeyi yaşatıp bayramı yaşatmamakta umut verip yarı yolda bırakıp mutluluğu yaşatmamak gibi :) arasında biraz fark var daha ve daha kötü, kötü ve iyi olarak...

      Okunma sayısına gelince, 2011'den beri blogum aktif... Ve sadece özgün yazılar paylaşıyorum. Başka yerlerden copy paste yerine, daha çok kendim araştırıp yazıyorum. Sanırım okul zamanında hazırladığım staj defterimi paylaşmamın katkısı çok olmuştur. Çünkü o süreçte hiçbir döküman bulamadım bununla ilgili. ve insanlara faydası olsun diye kendi defterimi paylaştım. öğretmenlik staj defteri örneği yazınca ilk sırada blogumun çıkmasının katkısı olduğunu düşünüyorum. Sadece iyi niyetten... sevgilerimle

      Sil
  2. Samimi cevabınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.