.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Çocuklarımıza Mutlaka Söylememiz Gereken 7 Cümle Nedir?

 


Bu makalede en değerli varlıklarımız olan çocuklarımıza, onları daha iyi, daha güvende hissettirmemizi sağlayacak, onlara sorumluluk ve sevgi verdiğimizi hissettirecek 7 önemli cümle nelerdir bunlardan bahsetmek istedik. Onlar hayatın bize verdiği en büyük hediye, bizim en değerli varlıklarımız. İşte onlara söylemekten vazgeçmemiz gereken, her daim onların bunları bilmesini sağlamamız gereken, çocuklarımızın duyması gereken 7 cümle:

1.    Seni seviyorum.

Evrenin sevgi üzerine döndüğünü düşünen insanlar olarak, belki de dünyanın en çok kullanılması gerektiğine inandığımız bir söz “seni seviyorum” sözü. Sadece eşler yada sevgililer arasında değil, ailenin diğer fertleri yada çocukların da çok fazla duymaya ihtiyacı olan bir sözdür. Çünkü insanoğlunun en büyük ihtiyaçlarından birisidir, sevilme ihtiyacı. En çokta çocuklarımıza bu sözü söylemeliyiz. Çünkü en çok sevgi görmeye kendilerini güvende hissetmeye, anne baba tarafından sevilmeye ihtiyaçları vardır. Bu nedenle onlara her fırsatta sevgimizi hatırlatmak ise biz anne babaların görevi… O yüzdendir ki çocuklarımızın duyması gereken en önemli cümle, seni seviyorum cümlesidir.

2.    Seninle gurur duyuyorum.

Çocuklarımızın duyması gereken ikinci cümle ise onlara sıkça söylememiz gereken “seninle gurur duyuyorum” cümlesidir. Yaptığın resimle gurur duyuyorum, bu kadar iyi niyetli olmanla gurur duyuyorum, derslerinde başarılı olmanla gurur duyuyorum. Kısacası seninle gurur duyuyorum kızım/oğlum demek. Çünkü bu çocuğunuzun özgüvenli bir çocuk olmasını ve kendiyle sizin onunla gurur duyduğunuz gibi gurur duymasını sağlayacak bir cümledir.




3.    Devam et bunu yapabilirsin.

Çocuklarımıza teşvik edici cümleler kullanmak son derecede önemlidir. Onların bir şeyi yapabileceğini söylemek, yapabileceğine inanmanız ve inanmasını sağlamanız, onunda bunu yapabileceğini, başarabileceğini söylemeniz onların böyle durumlarda aşamada kaydetmesini sağlayacaktır. Yaptığı işleri bırakmak istediğinde, yapamayacağını düşündüğünde ona buna devam etmesini söyleyin ve ona mutlaka inandığınızı hissettirin. Ve neler başarabildiğini görün.

4.    Seni dinliyorum.

Çocukları dinlememiz, onlara vakit ayırmamız, onların anlattıkları her ne olursa olsun önemsememiz onların kendilerine değer verdiğinizi hissetmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda çocukları dinlemeye devam ettiğiniz sürece, onların neler hayal ettiğini, neler başardığını, neler başarmak istediklerini, gün içerisinde okulda başkalarına olan davranış ve tutumlarını, hatta siz yokken başına gelen olayları öğrenebileceksiniz. Unutmayın ki çocuklarınızı dinlemeyi bıraktığınız takdirde içe kapanık çocuklar olmalarını sağlarsınız.




5.    Yaratıcılığını seviyorum, bunları yapman çok hoşuma gidiyor.

Çocuklarınızın kendi başlarına bir şeyleri başarmalarına, siyah renkten güneş, mor renkli çimenler, tencere kapağından taksi, bilgisayar faresinden araba yapmalarına izin verin. Size saçma gelen bu durumlar onların yaratıcı birer çocuk olmasını sağlayacaktır. Bırakın güneşin sarı olduğunu zaten zaman içerisinde öğrenecek. Siyah renkten güneş yapması onun yaratıcılığına katkı sağlayacaktır.

6.    Bu senin sorumluluğun altında.

Onlara minik minik, kendileri gibi görevler vermek onların kendilerine güven duymalarını sağlayacak. Sizin de güveninizi daha fazla kazanmak için bu görevleri tamamlama isteği duyacak çocuklarınız. Onlara küçük sorumluluklar verip, bu senin sorumluluğun altında demekten çekinmeyin.




7.    Sana inanıyorum.  

Son olarak söylemeyi bırakmamanız gereken diğer bir cümle ise sana inanıyorum demektir. Bu çocuğunuzun daha dürüst ve özgüvenli olmasını sağlayacak bir cümledir. Ona inandığınızı bildiği için size karşı her zaman dürüst olması gerektiği bilincinde olan çocuklarınız buna göre davranmayı seçecektir her zaman.

 

Bu makalede de belirttiğimiz gibi en önemli şey ise onlara seni seviyorum demekten ve bir ömür onları sevmekten vazgeçmeyeceğinizi söylemektir.

Çocuklarımıza Mutlaka Söylememiz Gereken 7 Cümle Nedir? Çocuklarımıza Mutlaka Söylememiz Gereken 7 Cümle Nedir? Reviewed by ozgun bilge on Aralık 16, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.