.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Karıştırılan Kavramlar: Gölge Öğretmen, Gölge Abla ve Oyun Ablasi Nedir?






Karıştırılan Kavramlar 1!


Gölge Öğretmen Nedir?


Gölge öğretmenlikle ilgili bir çok kavramın birbirine girmiş olduğunu görebilirsiniz. Bu kafa karisikligini bir nebze de olsa aydınlatmak amacı ile bu postu yazmaya karar verdim.Öncelikle "gölge öğretmen nedir?" Bu başlık uzerinden gitmek istiyorum. Gölge öğretmen özel gereksinimli öğrenci ile öğrencinin sınıf öğretmenleri basta olmak üzere diğer öğretmenleriyle ayni zamanda veli ile koordineli bir şekilde çocuğun özel gereksinimlerinin farkına varip tespit etmekle görevli olan ve çocukla ilgili olan terapist, aile ve öğretmenleri ile bu hususları paylaşıp birlikte hareket edebilme kabiliyetine sahip olan, çocuğun gerek materyal tasarımları kullanarak gerek kendi materyal tasarlayip üreterek gelişimine katkı sağlayabilecek, çocuğun ihtiyacı olan eğitim konusunu belirledikten sonra çocuğu bu hususta doğru güdüleme ve eğitim tekniklerini bilerek hareket eden , özel eğitim ilkelerini  ihlal etmeden çocuğa yokmuş gibi gölge ama her daim çocuğun gereksinimlerinin farkında olan eğitim fakültesi mezunu yada pedagojik formasyona sahip bölüm mezunu eğitici ogretmen kişidir...


Karıştırılan Kavramlar 2!


Gölge Abla Nedir?


Gölge Abla, liselerin cocuk gelişimi veya özel eğitim bolumlerinden çıkışlı yada önlisans çocuk gelisimcileri kapsayan öğretmenlik eğitimi almamış kişidir. Golge öğretmen lisans mezunu öğretmenlik eğitim dersleri almış kişi iken golge abla bu tür eğitimleri almamıştır. Yani gölge  öğretmen Gelişim Psikolojisi, Öğrenme Psikolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Öğretim Yöntem ve Teknikleri ve Rehberlik, Sınıf Yönetimi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı gibi dersleri almisken golge abla diye nitendirdigimiz yardımcı ablalar bu dersleri almamış kişilerdir. Lütfen bu ayrımın farkına varalım. Çünkü çalıştığınız kisinin eğitimi ve derecesi, aldigi dersler, pedagojik bilgisi ve tecrübesi çocuğunuzla çalışan eğitmenin çocuğunuza vereceği eğitimi ve ilerlemeyi mutlaka etkileyecektir. Öncelikli olarak golge ogretmen tercih edilmeli, temin edilmediği noktalarda gölge abla gibi yardımcı elemanlara basvurulmalidir.


Karıştırılan Kavramlar 3!


Oyun ablası, özel gereksinimli çocuklarla daha çok evde çalışan onlarla oyun oynayarak çocuğun etkileşimde ve iletişimde kalmasını hedefleyen kişilerdir. Erken çocukluk 0-6 yaş (0-72 ay) döneminde çocuklarin gelişimi oldukça hızlıdır ve birçok şeyi öğrenmeye hazırdır. Bu dönemde gerek tipik gelisimli gerek özel gereksinimli çocukların oyun oynamasi ve etkileşimde kalması son derecede önemlidir. Oyun ablaligi bu noktada çocuklar için oldukça avantajlı bir meslek grubu olarak karşımıza çıkmaktadır.


Son olarak, Gölge Ogretici/Eğitici ise yeni yeni bazı üniversitelerde acılan önlisans programını bitiren kişilere verilecek halihazırdaki meslek unvanidir. 

 

 

 

 

Golge öğretmen, Golge abla, golge öğretici isimleri ne olursa olsun "özel gereksinimli cocuklarla" çalışırlar ve isleri bu özel gereksinimli çocukların gereksinimlerine göre hareket etmektir. Fakat aralarındaki fark ise aldiklari egitim dereceleri ve eğitim stratejilerinin uygulamasındaki bilinç meselesidir. Yukarıda da bahsettiğim gibi öğretmenler eğitim bilimleri derslerine hakimdir. Bu nedenle çocuğunuz için önceliğiniz golge ogretmen olmalıdır.


#gölgeöğretmen #gölgeöğretmeneğitimi #gölgeöğretmenlik #otizm #downsendromu #disleksi #hiperaktivite #otizmetkinlik #özeleğitim #özeleğitimetkinlik #liketime #likeforlikes #likesforlike #özelçocuklar #autism #özelçocuklarötelenmesin




Karıştırılan Kavramlar: Gölge Öğretmen, Gölge Abla ve Oyun Ablasi Nedir? Karıştırılan Kavramlar:  Gölge Öğretmen, Gölge Abla ve Oyun Ablasi Nedir? Reviewed by ozgun bilge on Temmuz 24, 2022 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.