.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Saygı Nedir?

 


 Bu yazımızda saygı üzerinde duracağız. Çocuk Gelişimi Öğretmeni olan Özge Özhan öğretmenimize blogumuz için özel yazı yazdığı için teşekkür ederiz. Kendisinin instagram sayfasına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Öğretmenimiz Özge Özhan'ın kalemi ile sizi baş başa bırakıyorum.




 

Saygı kavramı üzerine kelâm edilecek bir çok şey olduğunu önceleri ben de bilmiyordum açıkçası lakin yaş ilerledikçe insanlara ,olaylara ,duygulara, değerlere kısacası bir çok şeye farklı bir göz ,bir bakış açısıyla bakıyorsunuz. Ne zaman ki anne oldum; yaşamımda bir çok şey daha farklı gelmeye başladı.




O yüzden bu yazımda sizlere kendimce, bizlere saygılı olma ,saygı duyma öğrenimlerimden bahsedeceğim biraz diyorum ve sizi ilkokul dördüncü sınıftaki bir anıma götürüyorum..

Çünkü ben hala dün gibi hatırlıyorum..

Canım çok sevdiğim Necdet Başkoç isimli sınıf öğretmenim bizlerle müfredatta yer alan dersi işledikten sonra kendi yaşamından bahsetmekten ve hikayeler anlatmaktan çok hoşlanırdı.. Ben çok sonralardan anladım aslında bizlerin neler vermek istediğini. Meğer örneklendirerek, kendi rol model olarak, her zaman izah ederek öğretmeye çalışırmış bize bir çok şeyi...








Yine bir gün anlatıyor;

“Çocuklar dün akşam neler yaptınız eve gidince diye sorarak başlıyor; ben gittim oğlum Barış okulundan dönmüş kanepede ayaklarını uzatmış yatıyordu ,ben içeriye girince hemen toparlandı oturdu hoşgeldin babacığım dedi, “ bakın bu bir saygıdır.. Saygı kendi içinde bir çok dala ayrılır; anne-babaya saygı , hayvanlara saygı, misafire saygı vb gibi.

Konuşması bu şekilde ilerliyor; şimdi size sormak istiyorum bu zamanda hangimizin evladı bunu yapıyor?

Anne babaya saygıdan ziyade eve gelen misafire

“ hoşgeldin “demeyi bilmeyen bir nesil yetişiyor ve ben buna çok üzülüyorum..




Bence bir çocuk her şeyden önce bazı değerleri bilmeli çünkü değerler insana yaşamında yol gösterir. Çocuklarımız sayıları ,şekilleri ,renkleri elbet bir gün öğrenir, öğrenecek.. Çocuklarımıza önce sevgiyi ,saygıyı ,saygı duya bilmeyi ,merhameti öğretelim olur mu?

Saygıyla ve sevgiyle kalın :)




Kaynak: Çocuk Gelişimi Öğretmeni Özge Özhan
Saygı Nedir? Saygı Nedir? Reviewed by ozgun bilge on Ocak 13, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.