.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Evlilik Baskısından Nasıl Kurtulabilirim?


 

Her anne baba çocuklarının mutlu bir yuva kurmasını isteyebilir. Hakkıdır. Çocuklarını mutlu eden bir adam/kadın vardır artık nihayetinde. Elinden tutup zor günlerde, hastalıkta ve sağlıkta emanet edebilecekleri birini istemeleri olağan bir durumdur tabii ki. Gönüllerinden geçen, dualarından geçen çocuklarının mutluluğudur. Ama bir yere kadar…

Tabii ki çocuklarınızın mutluluğu mutluluğunuz, üzüntüsü üzüntünüz olacaktır. Ama ona evlen evlen diye baskı yaptığınızda çocuğunuz ne hissediyor ya da hissedecek hiç düşündünüz mü?

Sizin her "şu filancı evlenmiş, seni de gelinlikler içinde görseydim" dediğiniz noktada kalbi acıyor olabilir. Siz mutlu olun diye sevmediği bir insanla bir hayat geçirmesini beklemeniz sizce de çok bencilce değil mi?

İnsanlar neden evlenir? İnsanlar bir ömür boyu birbirlerinin ellerini bırakmamak için, sadece iyi ve güzel günlerde, varlıklı ve her şey güzelken, sağlıklı ve sıhhatli iken değil kötü günlerde, en dibe batmışken bile, ölümün varlığını enselerinde hissettiklerinde ya da sağlıklarından olduklarında bile birbirlerini bırakmamak için evlenir. Peki, sadece toplum baskısı ya da aile baskısından dolayı evlenen insanlar sizce ne kadar mutlu? Yine toplum baskısından dolayı dünyaya getirmiş oldukları o çocuklar ne kadar mutlu büyüyor? Peki, siz mutlu olun diye evlenen çocuklarınız istediğiniz kişilerle evlendiğinde ne kadar mutlu olacak? Peki, siz onların mutsuz evliliklerini görünce ne kadar mutlu olabileceksiniz? Aslında yanıtlar sorunun kendi içinde saklı.

Toplumumuzda belli bir yaşa gelmiş kız çocuklarının özellikle toplumsal ve aile baskısı yüzünden evlenmek durumunda kaldığı apaçık ortada. Yapılan evliliklerin mutsuzluğu da. Ne kadar acı değil mi ki google arama motorunda çoğu kişinin en sık aradığı anahtar kelimelere bakıldığında Evlilik baskısından nasıl kurtulurum, Toplum baskısı yüzünden evlenmek, Erkeğe evlilik baskısı, Kadına evlilik baskısı, Aile baskısından nasıl kurtulurum, Aile baskısından kurtulmak için evlenmek, Çevre baskısından nasıl kurtulurum, Aile baskısından kurtulmak için dua gibi anahtar kelimeler olduğunu basit bir araştırma ile görmeniz mümkün. Allah’a bu baskıdan kurtulmak için nasıl dua etmesi gerektiğini arayanlar mı ararsınız, toplum baskısı yüzünden evlenmenin insana neler getireceğini merak eden gençlik mi? Peki bu insanları kimler bu hale getiriyor? Toplum mu? Çevre mi? Aile mi?

Toplumda biziz, çevrede biziz, aile de…  Neden kendi evlatlarımıza diğer insanların bile veremeyeceği psikolojik zararları kendimiz veriyoruz. "Evlen ileride biz ölünce yalnız kalırsın", "evlen bak filancı evlendi sen evde kaldın", "evlen biz senin de mutlu olduğunu görmek istiyoruz", " biz ölünce sana sahip çıkan biri olur"… Neden sürekli felaket tellali gibi davranıyoruz? İyi şeyler konuşmak yerine ileride olacak kötü şeyler hakkında kötü senaryolar üretip insanlara psikolojik baskı yaratıyoruz ki! Birisi size evlenmek istemediğini söylediği halde neden hala bu ısrarınız?




Peki evlenmek istemiyorum ne demek basit dille anlatalım:

1.       Varlığımı veya benliğimi bir kadına/erkeğe emanet etmek istemiyorum demektir

2.       Beni anlayacak ve benimle bu hayat yolunu yürüyecek dengimi hala bulamadım demektir.

3.       Ben aile olarak sizi görüyorum, hayatımın sonuna kadar sizden başka bir aile kurmak istemiyorum demektir.

4.       Zamanında sevdim ama bir daha kimseyi sevemedim demektir

5.       Kırık bir kalp hikâyem var ve çok acı çektim evlenmeye mesafeliyim demektir

6.       Yolda bırakıldım inancım sarsıldı devam edecek gücüm yok demektir

7.       İkili ilişkiler bana göre değil yolun bundan sonrasına kendim devam edecek güce sahibim demektir.

8.       Başka bir insanın varlığını hayatım boyunca kaldıramam demektir.

9.       Aynı evde başka bir insanla yaşama düşüncesi beni irrite ediyor demektir.

10.   Evliliğin sorumluluğunu alamayacak özgür bir benliğim var demektir.

 

Herkes için bunun gibi birçok madde sıralanabilir. Sonuç olarak gelelim asıl meseleye:

Evlilik baskısından nasıl kurtulabilirim?

 

Kurtulamazsınız. Çünkü bu asırlardır süren bir dayatma ve baskı. Teknoloji gelişir haberlerde uçan arabaların ne zaman çıkacağı haberlerini görürsünüz, marsta su çalışmaları vs. devam eder ama evlilik üzerine toplumsal ve aile baskısı asla değişmez. Ne zaman ki bu baskıya maruz kaldınız, ben çocuğuma bu psikolojik baskıyı yaşatmayacağım dediğiniz noktada değişir her şey.  Gün olur evlenmeye karar verir ve evlenirseniz Ne kadar düzgün bir ebeveyn olur ve onlara bu baskıyı yaşatmazsanız onlar da kendi çocuklarına bunu yaşatmazlar. Bu şekilde belki değişebilir düzen, dönebilir devran.

 

Bir anne baba, bu yazımı okursa şayet bir gün… Sakın ola sakın, çocuklarınızı evlenmek istemediği insanlarla evlendirmeye zorlamayın. Zorla güzellik olmadığı gibi zorla evlilik olmaz. Unutmayın ki onlara değen her taş sizi kalbinizden yaralayacaktır. Çocuklarınızı taşlamayın.  

 

 

Evlilik Baskısından Nasıl Kurtulabilirim? Evlilik Baskısından Nasıl Kurtulabilirim? Reviewed by ozgun bilge on Kasım 22, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.