.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Diş çektirmek acıtır mı?

 

 


 Ortidonti Tedavi Süreci Nasıldır?

 Diş çektirmek acıtır mı?

Çocukluğumdan beri çenemin küçük olması ile dişlerimde çarpıklık mevcut. Çocukken küçüğüm okuldaki arkadaşlar dalga geçerler diş tellerimle diye dişlerime tel taktırmak istememiştim. Ailemin her diş teli baskılarına rağmen uzun seneler boyunca tedaviyi reddedip diş telleri yerine çarpık dişlerle dolaşmayı tercih ettim. Sonra korkunun eceli yok, hayattaki her korkumla yüzleşmeliyim isteğimden dolayı en büyük korkularımdan biri olan diş doktorlarına kendimi emanet etme kararını 20’li yaşların sonlarında 30’lu yaşların başlarında karar verebildim. Çocukken arkadaşlarımın dalga geçmesi ihtimalinden korkan ben 30’a basacakken kendimi iyi hissetmenin hiçbir şeyden daha önemli olmadığını anlamaya başlamıştım geçte olsa. Ve çocukken diş koltuğu kaygıları olan ben, hayatta korktuğum her şeyin başıma gelmesinin ardından bir gün o koltuğa mutlaka düşeceğimi idrak ettiğim için kendi gönül rızamla oturmanın mantıklı olduğu kanısına varmıştım.

Tedavi planımı geçen sene Antalya’da bulunan bir özel diş hastanesinde planlatmıştım. Koronavirüs her şeyi vurduğu gibi benim tedavi planımı da vurmuştu. Ortodonti Diş tedavimin başlaması için önce diş röntgenlerim çekilmişti. Önce başka özel bir hastaneye gittim. Bana Doktor hanım çenemin çok küçük ve dar olması dolayısı ile 8 tane dişimin çekilmesi gerektiğini söyledi. 8 sağlam diş mi? Dedim ve kendimi başka özel hastaneye attım. Başka doktor hanım da ona diğer doktorun söylediklerini söylemeden bana 8 dişin çekilmesi gerektiğini söyledi. 4 azı diş ve 4 tane de köpek dişlerinin hemen yanlarındaki ilk azılar. Renkten renge girdim ne yapsam diye kara kara düşündüm. Bu sürede diş taşı temizliği ve dolguları tamamlattım. Sonrasında doktora üst dişlerimde çok fazla çarpıklık olmadığı için sadece alt kısımda çenemden kaynaklanan çarpıklıklardan rahatsız olduğumu belirterek sadece köpek dişlerin yanındaki ilk azıların çekilmesi önerisini sundum. Ve sadece alt tarafa tel takılıp takılmayacağını sordum. Mümkün olduğunu söyledi. İçim rahatladı, 6 dişi kurtarmıştım :)




Bugüne dişlerimin çekilmesi için tarih vermişti doktorum. Dün gece stresten gözüme bir damla uyku girmedi. Huzursuz bağırsak sendromum beni sabaha kadar huzursuz etmeye devam etti stres oldukça. Sabah erkenden gittim. Doktoruma selam verdim. Nasıl olduğumu sordu “iyi değilim, kendimi arıyorken olmaktan korktuğum yerdeyim “ diye şaka yaptım, gülümsedi. Ama kaçış yoktu gidecekti iki diş. İstiyorsan tek dişi alalım diğerini sonra alalım dedi. Ben aynı stresi bir daha yaşayamam doktor bey dedim, ikisini birden alın gitsin. Lokal anestezi ile 5 6 yerden iğne vurdu. İğneden korkmadığım için hiç hissetmedim diyebilirim. Hatta dişimi çekerken ağrı duymayayım diye dünyadaki bütün uyuşturucuları üzerimde deneseler itiraz etmezdim o kıvamdaydım. Yavaş yavaş uyuşmuşken doktor eline kerpeten gibi bir şey aldı, aldığı anda kapadım gözlerimi. Dişimde bir baskı hissettim. Bir tık sesi ve dişin biri gitmişti bile başka hiçbir şey hissetmedim. Ne bir his ne bir duygu. Ay bu kadar basit miymiş dedim kendi kendime. Derken diğeri de tık gitti. Doktor bitti dedi. Ben kayıp balık nemo gibi anlamsız bakışlarla bu kadar mı der gibi bakıyorum. Dişlerimin boşluğuna pamuk mu gazlı bezmi olduğunu anlamadığım bir şey bastırıp bunu dişlerinle ısır, şunları yap bunları yapma dedi. Ben hala bittiğini idrak edemeden giydim kıyafetimi çıktım dışarıya. Uzun bir süre kanamam oldu. Pamuk ısırmaya devam ettim. 2 3 saat bir şey yemedim. Sonra hafif ılık çorbalar ve puding yedim. Şuan ara ara sızı hissediyorum. Bu yazıyı yazma sebebim de şu, eğer bu kadar basit olacağını bilseydim daha önceden yaptırırdım. Boşuna korkmuşum bu kadar. Perşembe de dişlerime diş teli takacaklar. Dişim çekileceği zamanlar birileri tecrübelerini yazsa da ona göre gitsem diye çok düşündüm. Bu nedenle diş çekimi ya da ortodonti tedaviden korkan kişiler için tek söyleyeceğim şey şu ki, korkmayın… Emin olun hayatta bu acıdan daha zor şeyler yaşamışsınızdır. İçiniz rahat olsun acımayacak :)  Diş teli taktırmak daha kolaymış, öyle diyorlar... Umarım taktırdıktan sonraki süreci de sizler için yazma fırsatı yada editleme fırsatı bulurum...

Diş çektirmek acıtır mı? Diş çektirmek acıtır mı? Reviewed by ozgun bilge on Kasım 23, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.