.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Bir Ortodonti Tedavi Süreci: Diş Teli Taktırmak Acıtır mı?

 


Bu makalede ortodonti ne demek, ortodonti tedaviye başlama süreci, diş teli taktırma kararı almak zor mu, diş teli taktırmak çocukken mi yoksa büyükken mi yaptırılmalı, diş teli taktırmak acıtır mı, 30 yaşında ortodonti tedavi sürecine nasıl karar verdim, ortodonti tel tedavisi acıtıyor mu gibi soruların cevaplarını kendi deneyimlerimle vermek istedim.

Ortodonti Ne Demek?

Ortodonti,  Türkçe sözlüğe göre dişlerimizin çene kemiklerimiz üstünde estetik bir görünümle görünmesini ve aynı zamanda görevlerini yapacak biçimde konumlandırılmasını konu alan diş hekimliği kolu olarak yer almaktadır.

Çocukluğumdan beri alt dişlerimin çarpık olmasından rahatsızlık duyuyordum. Bir türlü dişlerimle barışamadım. Gülerken bile rahat edemiyordum. Diş teli taktırma kararımı verdikten sonra ailem dışında herkes senin dişlerinde kötü bir şey yok ki diyorlardı. Dudaklarımın büyük olması sebebiyle görünmüyormuş bile. Ama olsundu, benim rahatsız olmam yeterdi. Çocukken diş telimle dalga geçerler diye taktırmaya cesaret edemedim. Bir de dişçi koltuğu fobimden dolayı. Bu nedenle hep erteledim. Pandemi dönemi gelmeden önce ortodonti tedavi yaptırmaya karar verdim. Önce Antalya’da bir özel hastanede diş röntgeni çektirdim. Doktor bana çenemin küçük olduğunu ve ortodonti tedavi için tam 8 diş çekilmesi gerektiğini söyleyince kendimi nasıl dışarıya attığımı bilemedim. 4 azı diş, 4 köpek dişlerinin yanındaki ilk azılar… Doktor da Rus olunca “Beni Türk hekimlerine emanet edin” diyerek başka bir özel diş hastanesine gittim. Gittiğim Türk hekimde diğer hekimin söylediklerini söylemememe rağmen bana 8 dişin çekilmesi gerektiğini söyledi. Ben bir düşünüp size haber vereyim dedim çıktım. Dişlerimin sadece alt kısmından rahatsızdım o yüzden sadece alt iki dişin çekilmesinin kararını verdim ve alt çeneme tel taktırmak istedim.




Önce diş taşı temizliği ve dolgularım yapıldı. Sonra iki dişim çekildi. Diş çektirmesi o kadar da zor değilmiş. Yani korkulacak bir durum yokmuş. Bu kadar kolay olduğunu bilsem çocukken bile yaptırabilirdim. Şuan 30 yaşında 2 diş çekimini göze aldım ve tel taktırdım. Bugün telleri taktırırken de çok fazla ağrı ya da sızı hissetmedim. Taa ki eve gelene kadar. Eve geldiğimde sızlamalar başladı. Yemek yemek şuan işkence gibi geliyor. Ağrı kesici filan kullandım. Sanırım ilk hafta böyle zorluyormuş ama 1 haftadan sonra alışıyormuş insan. İnsan daha nelere alışmıyor ki değil mi?

Doktor diş temizliği için oral b markasının ortodonti diş fırçasını önerdi. Her yemekten sonra bu fırça ile internetten izlettiği video gibi dişlerimi özenle fırçalamamı söyledi. Çünkü braketler çürümelere neden olabiliyormuş. Yemek artıklarından kurtulmak içinde ortodontik bir arayüz fırçası önerdi. Tepe markasının bir arayüz fırçası. Tedavim 1 veya 1 yıl sürebilirmiş. Sürsün bakalım, zaten maskelerden dişlerimizin göründüğü yok. Sevgili okur, umarım sen de gülüşünün estetiğinden ya da dişlerinin çarpıklığından rahatsızsan bu kararı bir an önce verebilirsin. Ufak sıkıntılar olsa da keşke daha önce erken yaşta yaptırsaydım diyorum. Ortodonti tedavi sürecindeki özellikli çekimli tedavi hususunda korkularınız varsa eğer bana yorumlar kısmından yazabilirsiniz. Seve seve yanıtlayacağımdan emin olabilirsiniz. Sağlıklı gülüşler dilerim!

Bir Ortodonti Tedavi Süreci: Diş Teli Taktırmak Acıtır mı? Bir Ortodonti Tedavi Süreci: Diş Teli Taktırmak Acıtır mı? Reviewed by ozgun bilge on Kasım 26, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.