.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

7 Maddede İçerik Hırsızlığı İle Nasıl Mücadele Edilir?

 


Bu makalede içerik hırsızlarını nasıl şikayet edebilirsiniz, içerik hırsızlarını nereye şikayet edebilirsiniz, içerik hırsızları ile mücadele yöntemleri nelerdir bunlarla nasıl baş edilir gibi bilgileri paylaşmak istedim. 

Son günlerde ne yazık ki içerik hırsızlığına maruz kalıyorum.  Hani yazdığımız yazılar evirilip çevirilip değiştirilip kendi yorumu ile yazılmasına da razıyım. Kesinlikle böyle bir duruma karşı değilim fakat emek emek yazdığım yazıların aynılarını başka sitelerde kaynak belirtilmeden copy paste yöntemi ile çalınması insanın cidden ağrına gidiyor. Sırf adsense reklamlarından para kazanmak amacı ile sizin yazdığınız yazılarınızın başka emek hırsızı sitelerde yayınlandığını görmeniz hem şevkinizi kırıyor hem de hırslanmanıza neden oluyor. İş hayatında da aynı psikolojik şiddetlere ve haksızlıklara maruz kalmış biri olarak, bu emek hırsızlığı karşısında asla susmayı düşünmüyorum.

Şimdi bu makalede benim gibi emek hırsızlığa uğrayan arkadaşların bu süreçte yapmaları gerekenleri kendim araştırdığım için sizlerle de paylaşmak istedim ki, emeklerinizin çalınmasına müsaade etmeyin.  

1.       Eklentilerle sağ tık (kopyalama özelliğini kapatın!)

Bu zamana kadar insanlara faydalı olsun diye bu özelliği yapmamıştım ama keşke daha önceden aktif hala getirseymişim. Atı alan üsküdarı geçti bile. Birçok yazım ne yazık ki esgec.com adındaki site sahibi tarafınca sitesine kopyalanmış vaziyette.  Siz de benim gibi içerik hırsızlığına maruz kalmak istemiyorsanız kopyalama özelliğini sitenizde devre dışı bırakın. Eğer blogger kullanıyorsanız kodu şu şekilde sizin için ekliyorum.

 

<script type='text/javascript'> if(typeof document.onselectstart!="undefined" ) {document.onselectstart=new Function ("return false" ); } else{document.onmousedown=new Function ("return false" );document.onmouseup=new Function ("return false"); } </script>

 

2.       Daha sonrasında yazılarınızı kopyalayan kişilerin iletişiminden yazın. Ben bahsi geçen sitenin sahibine hem yorumlarda hem de mail adresine sitemden kaynak olarak beni göstermeden aldığı yazıları kaldırmasını rica ettim. Bırakın içerikleri silmeyi kendisi beni muhatap bile almadı. Siz yine de yasal işlem başlatmadan önce iletişim sahibini yazılı olarak uyarın.

3.       Karşı site sahibi iletişime kapalı bir insansa domain hosting satın aldığı yere kötü kullanım yaptığını bildirin. Ben kendisini isim tescile de bildirdim. Onlarda kişiye mail ile ikaz ettiklerini bana bildirdiler.

4.       Blogunuzda yada sitenizde içeriklerinizi çalan siteleri ifşa edin! Ki sadık takipçileriniz o tür sitelere yani içerik kopyacılarına itibar etmesin.

5.       Sitenin amacı benim gibi içerik yazan bloglardan içerik çalarak kendisi adsense reklamlarından faydalanmak olduğu için adsense politika ihlali yaptığını Adsense bildirin.

Bu linke tıklayarak politika ihlali yapıp sizden içerik çalan siteyi adsense bildirin.

6.       Google search console’dan siteyi web spam olarak bildirin. Vermiş olduğum linke tıklayarak  içeriğinizi çalan siteleri kaynakları ile birlikte web spam olarak bildirin.

7.       Hukuki işlem başlatın. Bu emek hırsızlarına haddini bildirin.

 

İçerik hırsızlığı örneği:




Çalma Kendin Üret! 

 

7 Maddede İçerik Hırsızlığı İle Nasıl Mücadele Edilir? 7 Maddede İçerik Hırsızlığı İle Nasıl Mücadele Edilir? Reviewed by ozgun bilge on Kasım 24, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.