.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Batch Kodu Nedir? Batch Kodu Ne İşe Yarar?



Biz hanımlar makyaj yapmasını çok sevsek de bazı erkekler kozmetik ürünlere bizlerden daha meraklı. Kadın erkek fark etmez iyi görünmeyi hepimiz seviyoruz. Ama hepimizin unuttuğu, önemsemediği hatta dikkatinden kaçırdığı bir nokta var ki o da bu kozmetik ürünlerinin bir ömrünün olduğu. Bu ürünlerin üretim tarihini yani ne zaman üretildiğini gösteren,  seri kodlarına “batch kodu” denilmektedir. Bu kod bize aynı zamanda bu kozmetik ürünlerin ne zaman, nerede, kimin tarafınca, hangi firma tarafından da üretildiğini göstermektedir. Hatalı ve üretim tarihi geçmiş olan ürünlerin satılmaması için bu kod oldukça önemlidir. Özellikle de sağlığınız için.

 

Batch Koduna Bakıyor musunuz?

 

Ürünleri almadan önce son kullanma, üretim tarihi, batch kodlarını hiç inceliyor musunuz? Hemen hemen hepimiz reyonlarda gördüğümüz ürünleri aldığımız gibi alışveriş sepetine ya da alışveriş arabalarına atıp geçiştiriyoruz. Yediğimiz içtiğimiz ürünlere dikkat ederken cildimize uyguladığımız kremleri, süründüğümüz parfümlerin üretim tarihlerine hiç dikkat etmiyoruz. Aman zaten ne olacak ki? Böyle düşünmeyip bu bilgiyi edindikten sonra mutlaka ürünlerin üretim tarihleri yani batch kodlarını göz ardı etmeyin.

 

Ürünlerdeki Batch Kodunu Nasıl Bulabiliriz? Peki…

Genellikle 4 veya 5 karakterden oluşur bu kodlar.

Rakam ve harf kombinasyonlarından oluşmaktadırlar. Örnek olarak size herhangi bir Bach kodu oluşturalım hemen… O1NM4 yada MN2R7 gibi bir batch kodu olabilir. Bir diğer nokta ise batch kodları son kullanma tarihleri değil üretim tarihleridir. Yani batch kodu O1NM4 olan bir ürünün üretim tarihi 15.05.2020 olarak yazıyor olabilir. Bu üretildiği tarihi göstermektedir. Son kullanma tarihi bu tarih değildir. Batch kodları üretim tarihlerini vermektedir, son kullanma tarihlerini değil. http://checkcosmetic.net/ adresinden ürünün batch kodunu sorgulayabilir ona göre üretim tarihlerini öğrenebilirsiniz. Son olarak Krem fondötenlerin, toz pudraların kullanım süresi 12 ila 24 ayken, rimellerin 6 ay, rujlar 6 ile 12 ay, göz kalemi 12 ay, far ve allık 24 ay, nemlendiri 24 ay, kremler 6 ay süresince kullanılabilir. Tabii ki bunlar ambalajları açıldıktan sonra geçerli olan sürelerdir. Yine aynı şekilde parfümlerin de batch kodu vardır. Verdiğim adresten ürünlerin batch kodlarını girip üretin tarihlerini öğrenebilirsiniz.

 


Batch Kodu Nedir? Batch Kodu Ne İşe Yarar? Batch Kodu Nedir? Batch Kodu Ne İşe Yarar? Reviewed by ozgun bilge on Mayıs 14, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.