.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Yırtık Para Değiştirme



Yırtık, bir kısmı eksik, ya da hasarlı olan paralarınız var ise bu paraları değiştirmeniz mümkün. Oldukça da kolay. Nasıl mı? 

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankasının Türk Lirasını ve İtibarını Koruma ilgili olan mevzuatına uygun olarak yapılan bu değişim sayesinde yırtık, bır kısmı eksik ya da hasarlı olan paralarınız artık elinizde kalmayacak. Bir ülkenin dolaşımında olan banknotların kaliteli olması o ülkenin gelişmişliğinin göstergesidir anlayışına sahip olan bu mevzuata göre, kaza halinde yırtılmış olan paralarınızın yeni olan paralarla değiştirmeniz oldukça kolay.

Örnek verecek olursam elimde yırtılmış 100, 50 ve 20 lik banknotlar vardı. Bunları bulunduğum ilin ziraat bankasına götürerek çok da zamanımı almadan yaklaşık 5 dakika içinde kolaylıkla değiştirdim. İlgili şubenin ilgili görevlisini bulduktan sonra elimdeki yırtık banknotları verdim. İlgili görevli paraları kontrol ettikten sonra bana 10’ar lira şeklinde 170 lira teslim etti. Hem de çok kısa bir zaman zarfında.


Eğer ki elinizde olan para %50’den az bir hasar içeriyorsa bu yırtık paraları merkez bankalarına yada ziraat bankalarına götürüp değiştirmeniz oldukça kolay. Fakat elinizdeki paralarda %50’den fazla bir hasar mevcut ise bu durumda elinizdeki paraları değiştiremezsiniz. Paranın nasıl yırtıldığını, nasıl bu haline geldiğini dahi sormadan ilgili görevliler tarafından kısa bir sürede paranızı bu şekilde değiştirmeniz mümkün. Kısa bir hatırlatma: Elinizdeki paraların seri nosu okunuyor olmalı. Ve ayrıca öğrendiğim kadarı ile bahsi geçen bankalar haftada bir gün bu değişimi gerçekleştirmektedirler. Ben Cuma günü öğleden önce değişim yaptıklarını öğrenip öğleden önce ziraat bankasına gidip paramı kısa bir sürede kolaylıkla değiştirdim. Bizlere bu fırsatı sunup hem piyasadan 170 lira kaybolmamış olmasını hem de bu şekilde Türk lirasının itibarına katkıda bulunmuş olmamızı sağlayan buna vesile olan Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası ve Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankasına teşekkür ederiz. 
Yırtık Para Değiştirme Yırtık Para Değiştirme Reviewed by ozgun bilge on Şubat 21, 2014 Rating: 5

187 yorum:

  1. Merhaba, ufak bir soru soracağım. Geçen gün 100 tl paramın sol ucu yandı acaba bu anlattıklarınız yırtık paralar dışında yanık paralar için de geçerli midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, muhtemelen %50 hasarı kapsadığı için değişim sağlayacaklardır. Sonuçta Türk parasının itibarı için yapılan bir işlem, sadece yırtık değil yanık paralar için de geçerli olacaktır. En yakın ziraat bankasına gidip gerekli değişimleri sağlayabilirsiniz. Piyasadan 100 tlniz kaybolmasın :)

      Sil
    2. 5 lira değişirmi sıkıntıdan kerarından ıccık yedim

      Sil
    3. mrb trafik kazası sonucunda arabamdaki 5 tane 100 tl bankımat yırtıldı bi kaç parsınıda bulamdım ama paranın yüzde 50 den fazlası tek parça halinde acaba değişim yaparlarmı teşekkürler

      Sil
    4. seri no kısmında zarar yoksa değişim yapacaklardır... hemen bir ziraat ya da merkez bankasına gitmenizi öneririm

      Sil
    5. slm sizinle bi mağduruyiyetimi paylaşmak istiyorum bir kaç ay önce yaramaz bi çocuğum var 100 tele parayı çocuk almış ortadan bölüp yarısını yemiş diğer yarısını da zor kurtardım seri nosu olan taraf sağlam bu parayı değiştirme ihtimali varmı acaba

      Sil
    6. Merhaba geçmiş olsun öncelikle, seri nosunun tamamı okunuorsa mutlaka değişim sağlanacaktır.

      Sil
  2. 50 liram yirtildi seri numarasi gozukuyor ama yuzde 50 den fazla hasari var ne yapmam geekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, seri numarası okunuyorsa muhtemelen değişim sağlayacaklardır. Gidip sormanızda fayda var.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. slm benim kızım 100ytyırmış 4parca olmuş bankada değişme şansım varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parçalar sizdeyse ve birleştirdiğinizde seri nosu okunuyorsa değişim sağlayacaklardır. En yakın ziraat bankasına gitmenizi öneririm.

      Sil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yazı için teşekkürler. Bu yazı sayesinde ben de en yakın Ziraat şubesinden yırtılan paramı değiştirdim. Gün ve saat farketmedi, anında değiştirdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim bundan faydalanmanız son derece mutlu etti beni. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Siz de bu bilgiyi başkaları ile paylaşarak onların mağduriyetini giderebilirsiniz. İyi günler :)

      Sil
  9. Elimde 500 uero var ve ucundan az bisey yırtık ama parçası yok bu parayı değiştirebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğruyu söylemek gerekirse euro hakkında bir bilgim mevcut değil. Ama siz yine de bir ziraat bankasına giderek bu konu hakkında danışabilirsiniz.

      Sil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, benim elimde yaklaşık 0.5-1cm çapında tamamı yırtık 100TL banknotlardan oluşan yaklaşık 2kilo kadar para var. Ambleminde Türkiye Merkez Bankası etiketli bir poşetin içerisinde preslenmiş halde. Bu paraları nasıl değerlendirebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu hakkında sizi yanlış yönlendirmek istemem. Ziraat Bankasına gidip sormanızı öneririm.

      Sil
    2. Onu almazlar birader

      Sil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Benimde 100 tl var bi ucu yok değiştirebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen değiştirecekler :)

      Sil
    2. benimde 100 tlemi köpeğim parçaladı er nosunun bir kısmı gözükmüyor açıkçası parayıda çöpe atmak istemiyorum değiştiriermi acaba

      Sil
    3. Seri numarası görünmüyorsa sıkıntı çıkartabilirler belki. ama siz yine de bir uğrayıp danışın derim. belki depğiştirirler. sormakta yarar var.

      Sil
    4. Bende 200 tl var biraz yırtık var para bölünmemiş tamamı duruyor yalniz islandigindan biraz yazilari hasar görmus ama seri no okunuyor degistirebilirmiyim bide 18yasindan kücügüm bankaya gitsem sıkıntı olurmu

      Sil
  14. www.akdogannakliyat.com

    YanıtlaSil
  15. merhaba benim 20 tlmi köpeğim parçalamış ve küçük bir kısmı hariç hepsi tam o küçük tarafını da yemiş bu nedenle de seri nosu gözükmüyor acaba sizin gibi Ziraat Bankasına götürürsem değiştirme yaparlar mı? BİLGİ VERİRSENİZ SEVİNİRİM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri numarası görünmüyorsa sıkıntı çıkartabilirler belki. ama siz yine de bir uğrayıp danışın derim. belki değiştirirler. sormakta yarar var.

      Sil
  16. Ben ziraat bankasında hiç bir çey demeden parayı verdim sağlamını verip gönderdi 100 tl idi iki elli kuruş büyüklüğünde eksik ti sıkıntı çıkarmıyorlar

    YanıtlaSil
  17. Merhaba benim param atmden sıkıştı ilgili bankadan iletişime geçtim ama sonuç çıkmadı birbirine gönderip duruyorlar benimde seri nonun ilk rakamı yok sorun çıkar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri nosu yoksa sıkıntı olabilir ama siz yine de ziraat bankasına bir danışın derim

      Sil
  18. Merhaba bugün dövize gittim doları kabul etmedi ucu biraz yırtık diye paranın %99.05 sağlam nereye güdebilirim yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türk parası olmadığı için koruma kapsamında olmayabilir belki yurtdışında yapılıyordur.

      Sil
  19. güzelll bendede 100 tl var hemen gidip deyiştiriym

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle değiştirin. 100 tlnizden olmayın :)

      Sil
  20. Merhaba Özgün Bilge,
    Öncelikle Çok teşekkür ederim .Sayende yanmış paralarımı çöpe gitmekten kurtardım.yandıklarında çok üzüldüm çöpe atacaktım .sizin bloğunuzu gördükten sonra bir umut bugün Güneşli Ziraat bankasına gittim.Çok ters bir kadın değiştiremeyeceğini söyledi en iyi durumda olan parayı bile .Bende merkez bankasına götürdüm .Sadece rakamı ve seri nosu olanları bile değiştirdiler sağolsunlar. Tekrar sizede teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, paranıza kavuşmanıza çok sevindim...

      faydalı olduysam ne mutlu. değerli yorumunuz için teşekkür ederim..

      Sil
  21. Merhaba ben de 200 TL paramı cebimde unutup yıkandı biraz hasar var degistirmem mümkün mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri numarası okunuyorsa değiştireceklerdir. Seri numarası bu durumda çok önemli.

      Sil
  22. Bende bugün Merkez Bankasına gidip 1000tl yi 5tl şeklinde 200adet banknot istedim fakat haznedeki görevli sanki borç para istiyormuşum gibi soru sordu. Parayı ne yapacaksın dedi.Bende lazım olduğu için bankaya yatıracagim dedim
    Benle dalga mı geçiyorsun dedi. Parayı bozdurmadı Neden böyle birşey yapmış olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sonuç itibariyle böyle bir talebiniz oldu ise neden sormadan bunu gerçekleştirmeliler diye düşünüyorum. Neden bu şekilde davranış sergilediler bilmiyorum ama bana çok anormal geldi. Memurun tavrı dolayısı ile hakkınızı aramanızı ve şikayetçi olmanızı önerebilirim. Sorulması değil sorma üslubu çok önemli. Ve açıkçası size yapılan tavır benim bile hoşuma gitmedi. Bozdurmasalar bile uygun dille dile getirebilirlerdi.

      Sil
  23. Benimde 100 TL mi banKa matik yırttı ucunu ziraat bankasını aradım. Şubeye gidin dedi değiştirirler mi 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka değiştirirler :) bence hemen gitmelisiniz

      Sil
    2. Meraba özgün bilge bende 100 tl var %50 si yok paranın arka kisminda seri nosu var acaba gotursem yardimci olurlarmi

      Sil
    3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    4. Meraba özgün bilge benim 100tlm yırtıldı %50 yok kayboldu ama paranın arka kismında seri nosu var acaba yardimci olurlarmi

      Sil
    5. Paranın seri numarası okunuyorsa mutlaka değiştirirler hemen gidin talep edin :)

      Sil
    6. Selam aleykum benim ufak kızım 50 ero yermiş ufak bir parçani yemiş ben ne yapa bilirim

      Sil
    7. aleyküm selam. ne yazık ki euro hakkında bir bilgimiz bulunmamaktadır :(

      Sil
    8. size yardımcı olabilirim@paradegisim

      Sil
  24. Çocuğum 10 tane 50 lirayı ikiye ayırmış değiştirmem mümkün mu acaba

    YanıtlaSil
  25. Merhaba çocuğum 50 lirayıortadan ikiye yırtmış nasıl değiştirebilirim ilçede hizmet veren ziraat bankaları değişimi yapiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilçeler hakkında bilgim yok ama merkez ve ziraat bankaları değiştiriyorlar. bir şansınızı deneyin derim

      Sil
  26. Teşekkür ederim ziraat bankası değiştirebileceğini söyledi

    YanıtlaSil
  27. Benim elinde seri numarasının olduğu bölgeden itibaren tek parca yırtılmış 100 TL var bir alan yırtıldı kayboldu seri numarası var ama baştaki harf yok değişim yapabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri nosunda sıkıntı yoksa değiştireceklerdir. bence hemen bir ziraat bankasına gidip danışın derim.

      Sil
  28. Elinde 100 TL var seri numarasının olduğu bölgenin ustu yırtıldı kayboldu seri numarası var sadece başındaki harf yok değişim olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence değiştirebilirler. yine de danışmanızda yarar var. danıştıktan sonra bize de bilgi verirseniz seviniriz.

      Sil
  29. Bende 100 TL var ama 5 e bölük para sadece yırtık

    YanıtlaSil
  30. Merhaba benim 100 tl var ortasında iki delik var delgeçle delinmiş gibi biyerde vermişler bana hiç bakmadan aldım bende pislikler beni kandırmış ben şimdi o parayı napcam değiştirirlermi 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri nosu okunduğu için değiştirirler mutlaka :)

      Sil
  31. Sonsuz para bugu bir 50 tl yi yarısından yani %50 sinden yırtın bir arkadaşınızla 10 dk arayla merkez bankasına gidin ve ikinizde parayı verin işte alın size 100 lira aynısını 100 tl ilede yapın ve zengin olun tek ihtiyacınız olan iyi bir arkadaş çevresi ve kağıt para 5 tl nile olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her paranın tek bir seri nosu olduğu için aynı parayı iki kez almanız mümkün olmayacaktır. :-)

      Sil
  32. sürekli bankayla işi olan bir market yada her hangi bir yer değişe biliyor ama alış veriş yapma şartıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışveriş yapma kaydıyla cümlenizi anlamadım ama size verilmiş yırtık paraları götürüp değiştirebilirsiniz

      Sil
  33. Ya benim 100 tl m 4 parçaya ayrıldo hepsi duruyor değiştirirler mi acaba ziraat bankası

    YanıtlaSil
  34. 100 tl m 4 parçaya ayrıldı sorun olur mu

    YanıtlaSil
  35. Kızım 50 tl yi 8 parçaya ayırmış seri numarası okunuyor değiştirirler mi acaba

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar kumbaraya ya 200 ve 100 yük banknotlar atmıştım kumbara oksitlenmiş seri numaraları okunuyor değiştirirler mi

    YanıtlaSil
  37. Merhaba benin 100dolarimin %20eksik acaba ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ne yazık ki dolar hakkında bir bilgim mevcut değil :(

      Sil
  38. 50 tl var elimde üst kısmında küçük bi yanık var arka taraftaki üstteki seri numarasının bir rakamı görünmüyo sadece alt taraftaki seri numarası sağlam değişim yaparlar mı acqba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarasının tamamının birisinin görünmesi yeterli. aşağı ya da yukarısı farketmez. tamamı aşağıdaki ya da tamamı yukarıdaki okunuyorsa değiştirirler. önemli olan hangi seri numaraya ait paranın hasarlı olduğu

      Sil
  39. Benim 20 tl min yıldız tarafındaki parça yırtılma parça gözükmüyor parayi alirlarmi

    YanıtlaSil
  40. 20 telefon yıldız tarafında parçası yok seri numarası var ama değiştirirler

    YanıtlaSil
  41. Para da küçük kısmı kayıp seri no şu okunuyor degistirilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarasının tamamı okunuyorsa değiştirirler haşim bey

      Sil
  42. Abi benim 50 lira yikandi %80 yirtik ama seri numaralar kapi gibi gozukuyor ne yapmam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziraat bankasına gidip değiştirebilirsiniz :)

      Sil
  43. 200 tl Paramın %50 gitmiş yok seri no gorunuyor değiştırebılırmıyım

    YanıtlaSil
  44. 200 tl Paramın %50 gitmiş yok seri no gorunuyor değiştırebılırmıyım

    YanıtlaSil
  45. seri no okunuyorsa değiştirebilirsiniz

    YanıtlaSil
  46. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  47. SelamünAleykum özgün bey 2 yüzlük 2 ellilik yırtıldı lakin para bantıyla ben parçaları yapıştırdım sağlam yakın oldu banka bantli diye kemküm edebilirmi genelde hakkımı aramayan biri oldumdan işim gırgıra veriliyor ilginiz için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hakkınızı aramak en büyük hakkınız. değiştirmeleri gerekiyor gidin ve paranızdan olmayın

      Sil
  48. 500 dolarimi dolabına saklamistim biraz rutubetten çil gibi lekeler oluşmuş 😭 acaba döviz almazsa ne gibi çözüm bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. döviz hususunda bir bilgimiz yok ne yazık ki. yardımcı olmak isterdik ama yanlış yönlendirme yapmak istemeyiz

      Sil
  49. Merhaba , bankamatikten bir miktar para çekmiştim.hic dikkat etmedim.bugün kargo geldi.100 lirayı uzattım.bunun kenarı yırtık almam dedi.hic bir yerde almaz dedi.kendisi deyince farkına vardım. Sol üst köşede kucucuk bi yırtık var baksaniz 1 2 cm belki.ziraat bankası değiştirir mi bunu aksilik çıkarırlar mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba blogumuza hoşgeldiniz. Seri numarası okunur halde ise ziraat ya da merkez bankaları belirli günler değişim yapıyor. Gidip değişim yaptırabilirsiniz

      Sil
  50. Merhaba ,
    Geçtiğimiz günlerde 500 lira gibi bir rakamı bankamatikten çektim.bankamatik verdiği içinde güvendim tabi sonucda bankamatik veriyor.hic incelemedim paraları.bugün kargo geldi 70 lira ödemem vardı.100 lirayı uzattım .kargocu almadi.bunun kenarı yırtık hic bir yer almaz dedi.kargocu deyince farkına vardım.sol üst köşesinde 1 2 cm lik küçücük bir eksiklik var.ziraat bankası değiştirir mi bunu bir sorun çıkarırlar mi ? Bir de ziraat bankası bu paraları tam olarak ne zaman aliyor bilginiz var mi acaba 100 lira kalmasın istiyorum elimde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kargonun almama sebebi elden çıkaramayacaklarını düşünmesi olabilir. Çoğu insan bilmiyor bu konu hakkında bilgisi yok ama ziraat ve merkez bankaları bu paraları değiştirmektedir.

      siz onlara toplam 100 tl olarak verirseniz örneğin tek banknot onlar size iki tane 50 tl olarak gibi bir ödeme yapmaktadır. Ve aynı seri nolu parayı imha edip yenisini basıp piyasaya sürmektedir.

      Sil
  51. Merhaba desi alarm güvenlik 50 tl kağıt parayı 10 parçaya bölündü banka alirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birleştirdiğinizde seri numarası okunuyorsa banka alım yapacaktır. İyi günler

      Sil
  52. slm ortadan bölünmüş yarışı olan 100 tele var seri numarası olan taraf sağlam bunu değiştirmem mümkün mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki seri nosu okunduğu için mutlaka değişim sağlanacaktır

      Sil
  53. Selam benim 200 tl lik paranın arkasındaki seri nonun üst tarafındaki yanmış alt tarafındaki sağlam bunu değiştirmem mümkün mü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki önemli olan seri nosunun tamamının okunması.

      Sil
  54. Kolay gelsin benim 100 lira yirtildi 2 parcasi yok seri numarası biri var üsteki yok değişirlermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarasının tamamı okunuyorsa değiştirirler.

      Sil
  55. 100 liram yirtildi seri numara sinin biri var 2 parca eksik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarasının tamamı okunuyorsa değiştirirler.

      Sil
  56. Selam benim 200 TL var yırtık 2 parçası eksik kalmış da 2 ye ayrı ama seri numarası okunuyor degistrirler mi bı de günü var mı degistrme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zekiye Hanım, tabii ki seri numarası okunuyorsa mutlaka değişim sağlayacaklardır. Evet genelde değişim günleri var. Gidip öğrenebilirsiniz

      Sil
  57. Slm benim 100 liram çok hasar görmüş fakat seri nosu okunuyor buna rahmen değişim yaparlarmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERHABA SERİ NUMARASI OKUNUYORSA DEĞİŞTİRİRLER

      Sil
  58. Merhaba benim 100 tl çok pis yıpranmış ama seri numaralar okunuyor acaba bankaya götürsem degisrirlermi

    YanıtlaSil
  59. Mrb. Carfura 10 tl verdim ancak para cebimdeydi tukenmez kalem akmis yuzde on oraninda boyali. carfur parayi almadi.

    Tukenmez kalem akan para gecersiz olur mu bankaya gidip degistirmek mi gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. para tahrip olduğu için markalar almak istemeyebilir ama gidip bu durumu belirtirseniz paranın sahte olmadığına bakılır, ve size başka para verilir tekrar basıma gönderilir. bence gidip danışmanızda fayda var

      Sil
    2. Bankaya danışın alacaklardır.

      Sil
  60. Selam benim 200 liram var 4 parçaya bölünmüş halde yırtık ama seri numaraları okunuyor değişim olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarası okunuyorsa problem olmaz durumu izah edin değişim sağlarlar.

      Sil
  61. Makalenizde yazım hatası var. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası değil "Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası".

    Cumhuriyet'inden sonra aitlik (i) eki bulunmuyor.

    Makale için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzeltme için teşekkürler. Bazen yanlışlıklar yapabiliyoruz :)

      Sil
  62. Merhabalar yaziniz benim icin cok faydali oldu tesekkur ederrim. Bir soru sormak istiyorum 100 tl yi fark etmeden makinayaa atmisim baya yipranmis ama %50duruyo ve seri numarasi okunuyo ziraat bankasina gittim bunu makineler okumayacagi icin alamayiz elimizde kalir dedi merkez bankasida yok burda ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  63. Merhabalar bisey sormak istiyorum fark etmeden 100 tlyi makine atmisim baya yipranmis ziraat bankasina goturdum bbana bunu makineler okumaz eljmizde kalir dedi paranin seri numarasi okunuyor ve %50 si duruyor burda merkez bankasida yok ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bankada gişede işlem sağlamayacaksınız. Gişede almazlar. Haftada bir gün bu değişimi sağlayan yerler var. Paranın seri numarası okunduğu için almalarının gerekli olduğunu söyleyin. Çünkü o işlevini yitirmiş paranın tekrar basımı için seri numarasının okunması yeterlidir.

      Sil
  64. Param cebimde yıkandı ve boya oldu değiştirirlermi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarası görünüyorsa değiştireceklerdir.

      Sil
  65. 5 Tl nin Sol üst ve Sağ üstünde ve Orta üste 10 krş büyüklüğünde eksik var değiştirirlermi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numarası okunuyorsa tamamı, değiştirirler

      Sil
  66. İyi günler benim 50 tl 4 parça şuan onu değiştirirler mi

    YanıtlaSil
  67. Benim 50 tl 4 parça şeklinde tüm parçaları mevcut eksik yok onu değiştirirler mi

    YanıtlaSil
  68. Mrb benim 3 yasindaki oglum bugun 350 lirami makasla kesmi biri 200 diyeri 100 diyeride 50 lira hepsinin seri nosu var ama cok kucuk parcalara kesmis yinede gotursem deyisirlermis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numaraları okunuyorsa sorun olmayacaktır.

      Sil
  69. Mrb kac kez yazdim yazim gorunmuyor benim 3 yasindaki oglum bugun 350 lirami biri 200 diyeri 100 biride 50 lira makasla hesini kesmis seri numaralari gorunuyor ama cok kucuk parcalara bilmus yinede deyisirlermi acaba

    YanıtlaSil
  70. Benim 50 tl em paramparça 10 15 parça nasıl olduysa bütün parçaları tam ve seri numarası okunur vaziyette değişim sağlanır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numaraları okunuyorsa sorun olmayacaktır.

      Sil
  71. 50 Euro paramın köşesinde kopma oldu çok ufak bi yeri acaba değiştirme imkanım varmış kabul edilir mi ? Bi bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki hiçbir bilgim yok bu konuda. Yardımcı olamadım kusura balmayin

      Sil
  72. Benimde annem benim icin para biriktirmis ama bulunmasın diye islak mendil paketinin icine koymuş ama islak renk atmis kurumasini bekliyorum birbirine yapismis cunku ayirsam yırtılacak ve cok para 1500 hepsi de 200 luk ne yapmam gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer seri numarası okunuyorsa mutlaka bankaya götürün paranız ziyan olmasın

      Sil
  73. benim 120 tl cocuklar yirtmiz seri no var degisdirebilirmiyim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri no okunuyorsa değişim sağlayabilirsiniz

      Sil
  74. Merhaba benim elimde 200 tl var yanık acaba değiştirilir mi seri nosu okunuyor

    YanıtlaSil
  75. Benim elimde yanık 200 tl var değiştirilir mi seri nosu var

    YanıtlaSil
  76. Sigara içerken yyanlışlıkla 100 liranın orta kısmını yaktim

    YanıtlaSil
  77. Bende 200Tl var biraz yırtik seri no felan okunuyor parca eksik deil bantli deil ama islanmış rengi gitmiş biraz seri no felan okunuyor degistirirlermi

    Bide 16 yasindayim ziraate gitsem sıkıntı olurmu 18 yas sıkıntısı varmi

    YanıtlaSil
  78. Elimde 50 TL var 5 parçaya bölünmüş bir parçası eksik ve alt taraftaki seri no gözüküyor ama üst tarafta ki seri no ismnda eksik var duruma göre ne diyebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alt ve üst seri no okunuyorsa mantıken yeterli olacaktır

      Sil
  79. ne kadar cok yirtik parasi olan varmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu konuyu yazarken bu kadar popüler bir konu olduğunun farkında değildim :)

      Sil
  80. Merhaba. Dün gece pantolonları ı makineye attım kıyafet boyası ile beraber yıkadm. Yıkama bitince içinde cüzdanımın olduğunu gördüm. İçinde 400 liram vardı. Siyahlaşmış... Bu geçerli olacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri no okunuyorsa değiştirirler sanırım. önemli olan paranın hasar görmüş olması

      Sil
  81. 100 tl var yırtık para ziraat bankası
    Gecerimi para Yarışın yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu bilemeyeceğim paranın yarısını sorabilirler..

      Sil
  82. 200TL yakın para Paslanmış ve kombabanın içine su koymuşlar çocuklar parayı değiştirirler mi acaba

    YanıtlaSil
  83. Merhabalar!Ziraat bankası hangi günler para değişimi yapıyor acaba? Bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulunduğunuz şehre göre değişiyor olabilir. en yakın bankaya sorabilirsiniz

      Sil
  84. Merhabalar! Ziraat bankası hangi günler para değişimi yapıyor acaba bu konuda bir bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  85. Ziraat bankası hangi günler para değişimi yapıyor acaba bu konuda bir bilgi verirseniz sevinirim .

    YanıtlaSil
  86. size yardımcı olabilirim@paradegisim

    YanıtlaSil
  87. 50 ve 20 tllik paramin her ikiside 5 er 6 şar paracalar halinde yirtildi.duzgun bir sekilde yapistirip ziraat bankasina goturdum.kabul etmediler.neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seri numara okunmuyorsa olabilir. okunuyorsa değiştirmek zorundalar.

      Sil
  88. 1300 yandı ama seri numaralar okunuyor değişim yaparlarmi

    YanıtlaSil
  89. Merhaba 50 TL yi cocugum 5parcaya bölmüş seri nomarası okunuyor değiştirilirmi acaba hangi banka hangi gün ve saatlerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziraat bankası genelde bulundğunuz ile göre günleri değişmekte. bankadan öğrenebilirsiniz

      Sil
  90. Merhaba 50 TL yi cocugum 5parcaya bölmüş seri nomarası okunuyor değiştirilirmi acaba hangi banka hangi gün ve saatlerde

    YanıtlaSil
  91. Merhaba 50 TL yi cocugum 5parcaya bölmüş seri nomarası okunuyor değiştirilirmi acaba hangi banka hangi gün ve saatlerde

    YanıtlaSil
  92. 17 yaşındayım ben degistirebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o konu hakkında bir bilgim yok ne yaazık ki.

      Sil
  93. 100 liram hafif yırtıktı yanlışlıkla bankamatiğe soktum geri iade ettiğinde yarısı yoktu yani şu anda paranın %50 si elimde ve bantlı bir şekilde... Değiştirirler mi acaba ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yarım kısımda seri numarası okunuyorsa şansınızı bir deneyin derim. ama kesinlikle değiştirirler diyemem :(

      Sil

  94. Elimde bantlı 100 lira vardı yanlışlıkla atm y soktum geri iade etti ama yarısını vermedi yarısı derken paranın %75 i duruyor %25 i atm de kaldı kabul eder mi banka

    YanıtlaSil
  95. Elimde 50 tl var üzerinde yazı yazıyor tükenmez kalem ile yazilmis 20 tl tükenmez kalem ile cizilmis bu kagit para geçerli olur mu bir başkasına versem ?

    YanıtlaSil
  96. üzeri çizili paralarınızı da alırlar muhtemelen diye düşünüyorum ama net bir cevabını bilemiyorum

    YanıtlaSil

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.