.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Kendimi Nasıl Geliştiririm? Kendime Nasıl Yatırım Yapabilirim?



Bu makalede kendine yatırım yapmak isteyenlerin, kendini değiştirmek isteyenlerin yapması gerektiğini düşündüğüm 5 önemli ayrıntı nelerdir? Bir insan kendini nasıl daha değerli hissedebilir, daha mutlu ve anlamlı bir hayat yaşaması mümkün olabilir bunları derleyip açıklayacağım.

Evet hepimizin sorunlu zamanları, yarım bıraktığı projeleri, hatta kılını bile kıpırdatacak hali olmadığı zamanlar olabilir. Bu bir süreçtir ve bu süreç mutlaka bir süre sonra yerini daha mutlu zamanlara bırakmalıdır. İşte kendinize yatırım yapmak için atmanız gereken 5 adım nelerdir, bunlar için neler yapabiliriz bunlardan bahsetmek istiyorum.

Öncelikle birinci maddemiz:



1.Bir dil öğrenmek…

Ne demiş atalarımız; bir dil bir insan, iki lisan iki insan… bu üç dil üç insan, dört lisan dört insan on dört dil ondört insan diye uzadıkça uzayabilir. Antalya’da yaşadığım süre içerisinde bir tercüme ofisinde çalıştım. Bu süreç içerisinde yabancı dilimi biraz ilerletme fırsatım oldu. Önceden lisede mantığını öğrenmeye çalışıp asla öğrenemediğim İngilizceyi artık anlayacak ve derdimi anlatacak kadar konuşmaya başlamıştım. Bunun için öyle pahalı dil kurslarına gitmenize de gerek yok. Günümüz teknolojisi size her şeyi sunuyor. Youtube dil dersleri, Ablo ve duolingo gibi ücretsiz uygulamalar… Size dil gelişimi konusunda yardımcı olacaktır. Ayrıca Haluk Tatar’ın paylaşmış olduğu dil derslerine de bakmanız size yardımcı olabilecektir.



2. Kötü Alışkanlıkların Bırakılması

Kendinize yönelik yatırım yapabilmek için ikinci adım kötü alışkanlıklardan uzaklaşmak hatta bırakmak olacaktır. Alkol, sigara, kötü beslenme, hareketsiz yaşam bunlardan herhangi biri olabilir. Seni ne kötü hissettiriyorsa ondan uzaklaşman hatta bırakman seni oldukça iyi hissettirecektir. Bunların yerine iyi alışkanlıklar edinmek, kitap okumak, klasik müzik dinlemek, yardıma muhtaç olan insanlara yardım etmek sizi ruhen de daha iyi hissettirecektir.



3. Spora Başlamak

Sporu sevmiyorum, hareketli yaşam bana göre değil diyor olabilirsin. Ben de onlardan biriydim daha önce. Ama önemli olan sevmediğin bir şey yapmak değil, sevdiğin şeyi bulmak. Seneler sonrasında zumba denen dansın tam benlik olduğunu keşfettiğimde aslında sporu sevdiğimi sadece hangi sporu sevdiğimi bilmediğimi fark ettim. Zumba, fitness, abs, pilates, bisiklete binmek, koşmak, yürümek, egzersiz önemli olan hangisini sevdiğini keşfetmen.



4. Olumlu Şeyler Düşünmek

Bıkmadın mı sende bardağın hep boş tarafı ile göz göze gelmekten? Artık dünyaya farklı bakış açısı ile bakmaya çalışmanın tam zamanı. Seni hüzünlendiren o slow müzikler hareketli müziklere bıraksın yerini, başına bir şey geldiği zaman olumsuz yönlerini değil olumlu etkilerini düşünmeye bak. Biliyorum bu çok kolay öğrenilen bir durum değil ama en azından çabalaman daha mutlu ve kendini seven bir insan olmanı sağlayacaktır.



5.  Kendini Sevmek

Evet kilolu olabilirsin, burnun büyük, yüzünde sivilceler, karnında çatlaklar, poponda selülitler olabilir. Bunlar asla güzel olmadığın anlamına gelmez. Hatta çirkin olduğun anlamına hiç gelmez. Bu yüzden kendinin farkına var. Kendini kusurlarınla sev. Kendini çok sev. Ve başkalarını da karşılıksız sev <3


Bonus Madde: Birikim yap. İlerde kendini maddi olarak rahat hissetmek istiyorsan mutlaka birikim yapmalısın. Bu da bir nevi kendine yatırım yapmaktır. Gereksiz alışverişlerini azalt. İhtiyacın olmayanı alma. :)


Kendimi Nasıl Geliştiririm? Kendime Nasıl Yatırım Yapabilirim? Kendimi Nasıl Geliştiririm? Kendime Nasıl Yatırım Yapabilirim? Reviewed by ozgun bilge on Mayıs 27, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.