.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

İnsan dilini yutabilir mi?





Bundan birkaç yıl önce Central Park’ın Columbus Circle girişinde, sokakta nöbet geçiren birine rastladım. Hastaya yardım etmeye çalıştığım sırada, kalabalıktan birisi yakında duran çöp tenekesine uzanıp orada bulduğu kirli bir kaşığı, hastanın dilini yutmasına engel olsun diye ağzına sokmam konusunda ısrar etti. Elinde kaşık tutan bu adamın benim hekimlik unvanımdan pek etkilenmiş gibi bir hali yoktu, kendisi bana “kibarca” ne …… (buraya istediğiniz türden New York’lu ifadesi koyabilirsiniz) yediğimden haberi olmadığını söyledi.



Bu aslında yaygın bir inanış, oysa insanın dilini yutması mümkün değildir. Dil gerçekten de solunum yolunu bloke edebilir ki, ilk yardım dersinde öğretilen en temel şeylerden biri, soluk almakta güçlük çeken birinin kafasını geri yatırıp çenesini kaldırmaktır. Böylece dil tıkaç olmadan çıkar. Eğer siz de nöbet geçiren birine rastlarsanız, onun güvende olduğundan kendisini incitmeyeceğinden emin olun. Sakın ağzına bakteri dolu bir kaşık sokuşturmayın. Hemen yardım isteyin, ama nöbet büyük ihtimalle kısa sürede kendiliğinden bitecektir.
İnsan dilini yutabilir mi? İnsan dilini yutabilir mi? Reviewed by ozgun bilge on Ağustos 30, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.