.

Header Ads

ad

Özgün Bilge.

Ales Nedir?



Açılımı Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı olan
 ALES Akademik Kadrolara Atanma arzusunda olanların ve Yüksek Lisans yapmak isteyenler için yapılmakta olan bir sınavdır.  Eski adı LES olan sınav, Yükseköğretim kurumlarında okutman,  öğretim görevlisi,uzman, araştırma görevlisi, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına dahil olmak isteyenler, lisansüstü eğitime girmek isteyenler,  yurt dışına lisansüstü eğitim için gönderilecek adayların içinde yer almak isteyenlerin girmek durumunda kalacakları bir sınavdır. 


 Yükseköğretim kurumlarında okutman,  öğretim görevlisi,uzman, araştırma görevlisi, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına dahil olmak isteyenler, lisansüstü eğitime girmek isteyenler,  yurt dışına lisansüstü eğitim için gönderilecek adayların içinde yer almak isteyenler  puan türünde 100 üzerinden 70 puan almak durumundadırlar. Bu başarıyı elde eden adaylar, 657 Devlet Memurları Kanununun 48. maddesinde bulunan şartları taşımaları halinde yükseköğretim mevzuatı ve Yükseköğretim Kurulu kararları bakımından engel durumları bulunmaması kaydı ile, yetkili organlarınca belirlenecek olan giriş sınavlarına başvurma hakkı kazanırlar. Doktora yahut sanatta yeterlikte iyi bir dereceye sahip olanlar, ALES sınavından muaf tutulmak sureti ile yükseköğretim kurumlarınca yapılacak olan giriş sınavlarına başvurabilirler. 
Ales Nedir? Ales Nedir? Reviewed by ozgun bilge on Mayıs 12, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Affiliate Marketing

Blogger tarafından desteklenmektedir.